Makat kaşıntısı kremlerle tedavi edilebilir ancak öncelikle kaşıntının sebebini bulup ortadan kaldırmalı buna rağmen kaşıntı devam ediyorsa o zaman kremle tedaviye başlanmalıdır.Aynı şekilde sorunun tekrar ortaya çıkmaması için bulunup gereken yapılmalıdır.
Tedavide genellikle kortizonlu merhemler kullanılır ancak kortizonun kendisi cildi rahatsız edebileceğinden önceleri rahatlama olsa da uzun vadede kaşıntı geri dönecektir çünkü kortizonlu kremler gerçek anlamda tedavi etmez şikayetleri azaltır.
Kalıcı tedavi için kortizon gibi şikayetleri azaltan bitkisel kortizon meyan kökü özütü,diğer sebepleri tedavi edebilecek TTO (tea tree oil-çay ağacı yağı) içeren kremler kullanılmalıdır.
Makat kaşıntılarının tedavisi için üretilen pruzon merhemi bitkisel içeriğiyle kortizonların yan etkisine sebep olmadan güvenle kullanılabilir.

makat neden kaşınır

Doktorunuz Sorun & Öğrenin

“Makat kaşıntısına krem” Yazısında 4 Yorum

  1. Aylin says:

    Hocam merhaba, 3 gun once makatta asiri bir kasinti hisettim sicak suyla yikayip belanthol krem surdum bir daha tuvalete girene kadar kasinti tekrarlamadi, fakat tuvaletten sonra tekrar kasinti oldu. Kabizlik sorunum veya kanamam yok fakat kasintidan nasil kurtulabilirim? Doktora gitmeden bir krem kullanimi yeterli olur mu? Tesekkurler
    Dr.Muharrem KAYA
    pruzon pomat kullanabilirsin

  2. murat says:

    slm hocam 41 yaşindayim…hic hic ama doktor a gitmedim..hastalan madim…afedersini z hocam benim oturağim da buyuk abdesimi yaparken…ve ya daha son ra oliyo kaşinti..kullandiğim TRAVAZOL MELHEM kulaniyom tabiki gecici oluyo….15 yildir kullaniyom…hocam nasil kurtula bilirim benderim ki bitki oneriniz olmali…. oneriniz varmi lutfen …teşekur ler hocam…
    Dr.Muharrem KAYA
    pruzon kullanabilirsiniz

  3. Vatan says:

    Uzun zamandır makatın üst bölgesinde kuyruk sokumu diye tabir edilen bölgede şiddetli kaşıntılar kaşıntılar söz konusu. Kaşıdıkça insanın kaşıyası geliyor ve bu bazen şiddetli düzeyde olabiliyor. Terli olduğumda yada uzun süre oturur pozisyonda kaldığımda sıklıkla oluyor sebebi nedir nasıl kurtulurum bu illetten yardımcı olursanız sewinirim şimdiden tşk ediorum
    Op.Dr.Muharrem KAYA
    dermatit olabilir

  4. fatma says:

    2 haftadır makatımda kaşıntı dıskımı yaparken acıma o yüzden yapamıyorum kabızlıkta var doktor bey napabilir cvp donersenınız sevınırm daha 18 yasındayım
    Uzm.Dr.Muharrem KAYA
    anlattıklarınız makatta çatlağına benziyor muayene olabilir yada nitrogliserinli merhem kullanabilirsiniz.

kudanil