Rectoderm makat çatlağı ( anal fissür ) tedavisi için Türkiye de satılan tek ilaçtır. Daha önce rectogesic adıyla ithal bir ürün vardı ancak ithalatı durduğu için satışı yoktur. Rectogesic yan etkileri de yaklaşık aynı düzey ve sıklıktaydı ancak % 0.2 lik formunun olması hastaya seçenek sunardı, alternatifini üreten firma sadece % 0.4 (binde 4) lük üretmektedir ve yan etkisi çok daha sık görülmektedir, hatta satın alan hastaların önemli bir kısmı yan etkiler sebebiyle ilacı kullanamamaktadır.rectoderm baş ağrısı

Rectoderm Yan Etkileri ; En sık görülen baş ağrısıdır ve dayanılmaz düzeylere kadar çıkabilir hatta hasta ilacı kesmek zorunda kalabilir. Bu durumda kullanılan miktar giderek azaltılmalıdır ancak miktar azaltılınca yeterince alana yayılamaz ve etkisi olmaz.

İkinci sıklıkta tansiyon düşmesi görülür. Tansiyon düşüklüğü beklenenden sık olmaktadır ve bazen hastalar tansiyonun çok düşmesine bağlı olarak ayağa kalkamaz ve uzun süre tuvaletten çıkamaz. Tansiyon çok düşerse tehlikeli olabilir bu sebeple oturup düzelmesi beklenmelidir.

Çok sık görülen bu iki ciddi yan etki dışında görülen yan etkiler şunlardır;
Nefes almada zorluk
yutma zorluğu
Yüzde,dilde, dudakta şişme
Ciltte kabarma ve şiddetli kaşınma
Baş dönmesi
Mide bulantısı, kusma
Çarpıntı
Göğüs ağrısı
Methemoglobilin artışı

Bu tür yan etkiler görüldüğünde doktorunuzla görüşmelisiniz.

Rectoderm prospektüsü diğer yan etkileri şu şekilde belirtmiştir. rectoderm yan etkileri

Makat Çatlağı Kremi Nasıl Kullanılır?

 

Doktorunuz Sorun & Öğrenin

“Rectoderm yan etkileri” Yazısında 2 Yorum

  1. MERHABALAR BEN 10 YIL ONCE ANAL FISSUR OLMUSTUM UZUN BI SURE DEVAM ETMISTI AKTARDAN KEPEK ALMISTIM HERGUN YOGURDUN ICERISINE KOYUP YIYORDUM DISKIMI YUMUSATMISTI VE GECMISTI.SIMDI YENIDEN TEKRARLADI BU ACIYI YASAMAYAN BILEMEZ 2 AY UGRASTIM KULLANMADIGIM ILAC FITIL KALMADI HIC BI ISE YARAMADI ARTIK SON CARE AMELIYAT OLUCAKTIM KI TANIDIK DR TAVSIYESI ILE RECTORDEM KULLANMAYA BASLADIM.ILK KULLANDIGIM AN INANILMAZ BIR BAS AGRISI OLDU SABAHA KADAR ISTIFRA ETTIM HALSIZ KALDIM KULLANIM MIKTARINA COK DIKKAT EDILMESI GEREK ILK ZAMANLARDA.ZAMANLA ARTTIRABILIRSINIZ MIKTARI.INANILMAZ IYI GELDI COK SUKUR SUAN GAYET IYIYIM.TUVALETIMI YAPMADAN ONCE ANESTOL,YAPTIKTAN SNR FURACİN 12 SAATTE BİR DE RECTODERM KULLANDIM AGRILARIM SONA ERDI VE HER GECE DOGADANIN KAYISI CAYINI ICTIM KABIZLIK SORUNUNA BIREBIR COZUM.SANCIDAN YURUYEMIYORDUM HIC BI SEY YIYEMIYORDUM COK SUKUR HEPSI GERIDE KALDI INSALLAH HERKES FAYDA GORUR

    • Esra hanım merhaba bir sene öncesinde yorum yazdığınızı görüyorum şuan anal fissürünüz ne durumda rectodermi ilk hafta kullandığımda gayet iyiydim bıraktığımda tekrar ağrılar başladı tekrar kreme başladığımda iyi gelmemeye başladı sizdede böyle sorun olmuşmuydu cevap yazarsanız sevinirim
      Dr Muharrem Kaya
      kremi bırakmanızdan değil beslenme ve tuvalet alışkanlıklarınızı düzenlememenizden kaynaklanıyor ağrıların geri gelmesi.fissürünüz kronikleşmiş.botoxla tedavi olmalısınız.ameliyatta nüks edebilir.üstelik nüks ederse daha çok üzülebilirsiniz.çünkü gaz ve dışkı kaçırma gibi riskleri var ama botoxla tedavi olduğunuzda bu riskleri taşımıyorsunuz

tikus